Nowoczesny klient

W dobie powszechnego dostępu do internetu i rozwijających się technologii w handlu detalicznym, powstało określenie nowoczesnego klienta. Jak mówią ogólnodostępne statystyki w dzisiejszych czasach, duża większość posiadaczy urządzeń cyfrowych, dokonuje zakupów za pośrednictwem internetu. Mimo, że jeszcze tradycyjne sklepy swoją sprzedażą są na czele, to trend ten bardzo mocno się zmienia. Co przemawia za tym, że osoby coraz częściej decydują się na zakupy online ?

Klient wie czego szuka i chce otrzymać dokładnie to co zaplanowane. Dzięki coraz lepiej działających wyszukiwarką, porównywarką, klient bardzo precyzyjnie jest samemu określić co potrzebuje. Dzięki temu w internecie, nakierowuje się na znaleziony produkt, który zazwyczaj jest potwierdzony opiniami i licznymi recenzjami.

Cena i konkurencja. Za pomocą kliku kliknięć, można zobaczyć porównanie cenowe tego samego produktu w wielu sklepach. W ten szybki sposób można zaoszczędzić niemałe pieniądze na zakupach. Pamiętajmy jednak, że wyszukanie najtańszego sklepu nie koniecznie będzie skutkowało zakupem online, bardzo często zdarza się, że osoby szukają najkorzystniejszej oferty, a następnie udają się do sklepu stacjonarnego. Co finalnie potwierdza, że nie straciły one na popularności, ale możliwości internetu pozwoliły na ich selekcję, jeszcze przed wyjściem z domu.

Po prostu wygoda. Nie trzeba poświęcić czas na dotarcie do sklepu stacjonarnego, a w celu porównania zwiedzić całe miasto. Wystarczy wygodne miejsce w domu lub niekoniecznie i dostęp do sieci. Za pomocą prostego wyszukania, kilku kliknięć, możemy przebierać z licznych ofert, następnie wybrać najkorzystniejszą i dokonać zakupu.

Zwrot za zakupy. Dostępny w różnych akcjach marketingowych, oraz coraz częściej nierozłączny element kart debetowych, kredytowych i kont bankowych, gdzie za każdy zakup można otrzymać dany % zwrotu ceny produktu. Tutaj zawsze warto taką ofertę dokładnie prześwietlić, czy aby na pewno zwrot z zakupu oznacza dla nas zysk, w porównaniu z zakupem tego samego towaru w innym sklepie, bez wykorzystania np. kuponów rabatowych.

Większy wybór. W tak szybkim rozwoju branży IT, sklepy internetowe powstają z dnia na dzień. Tym samym jest możliwość zapoznania się z o wiele bogatszym asortymentem, niż ma to miejsce w stacjonarnym sklepie, gdzie w przypadku ograniczeń powierzchniowych, przedstawiane są jedynie wyselekcjonowane produkty. Dodatkowo za sprawą konkurencji i potrzeb konsumentów, tworzone są różne modyfikacje produktów, które z założenia mają jeszcze bardziej zadowolić posiadaczy.

Sięganie poza granice. Dostęp do globalnej sieci, otwiera nam nowe drzwi na rynki światowe, według statystyk ponad 30 % osób dokonało zakupy poza granicami Państwa. W bardzo łatwy sposób dotrzeć można do rzeczy, które nie są dostępne w kraju lub są po prostu mniej kosztowne.

Lista kategorii, w której najczęściej są kupowane przez konsumentów w internecie to: Odzież i obuwie, elektronika, zabawki i kosmetyki. Jak wypowiadają się właściciele sklepów, przez nowoczesnych klientów, sprzedawcy mają przed sobą ogromne wyzwanie, aby w jak największym stopniu dopasować się do ich potrzeb. Dzięki czemu, usługi świadczone przez sprzedawców, będą stale rosły, co jest ogromną zaletą dla nas, czyli klientów. Miejmy nadzieję, że w parze z tym będzie rozwijane także bezpieczeństwo takich instytucji, oraz świadomość przestrzegania podstawowych zasad bezpiecznych zakupów przez klientów.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przez firmę https://aligato.pl/, która prowadzi sklep internetowy z elektroniką, odzieżą i zabawkami. aligato.pl