Nieruchomości wakacyjne – dobry patent na biznes?
Coraz więcej turystów dostrzega możliwość zarówno zaoszczędzenia, jak i zainwestowania pieniędzy dzięki nabyciu wakacyjnej nieruchomości. Ceny miejsc noclegowych nie spadają, ich dostępność jest w sezonie niewielka, standard często pozostawia wiele do życzenia – dlaczego więc nie mieć wymarzonego apartamentu na własność? Rynek nieruchomości wakacyjnych jest duży i staje się coraz bardziej zróżnicowany, ale czy jest też dobrym patentem na biznes? Przekonajmy się!
Najem krótko- czy długoterminowy?
Osoby decydujące się przeznaczyć swoją nieruchomość wakacyjną na najem długoterminowy cenią to rozwiązanie za poczucie bezpieczeństwa oraz brak konieczności ciągłego kontaktowania się z nowymi najemcami i kontrolowania finansów. Z tego punktu widzenia jest to rozwiązanie niezwykle korzystne dla właściciela, zwłaszcza jeśli nie mieszka on w mieście, w którym wynajmuje mieszkanie. Jeśli jednak chodzi o korzyść finansową, to zdecydowanie bardziej opłacalny jest najem krótkoterminowy, który wciąż niesłusznie kojarzony jest z turystyką sezonową. Pomijając to, że sezon wypoczynkowy stale się wydłuża, to duże miasta nie żyją tylko z turystyki, osoby podróżujące w celach biznesowych z pewnością docenią możliwość krótkoterminowego wynajęcia apartamentu zapewniającego prywatność – inaczej niż w hotelu. Odpowiednie zarządzanie najmem krótkoterminowym przynosi ogromne zyski.
Zysk przez cały rok
Najważniejszym czynnikiem przesądzającym o finansowym sukcesie nieruchomości przeznaczonej pod inwestycję jest lokalizacja. W Polsce największym powodzeniem od zawsze cieszą się trzy kierunki: morze, Mazury i góry. Oczywiście nie są to jedyne miejsca w kraju, w których dochód z tego typu inwestycji jest pewny, ponieważ jest wiele innych regionów i miast, które przyciągają turystów, ale ich napływ nie jest tak duży jak w wyżej wymienionych częściach Polski. Deweloperzy w Ełku (https://rynekpierwotny.pl/deweloperzy/s/elk/) posiadają w swojej ofercie bogate portfolio nieruchomości idealnych pod inwestycję. Jeśli się na nie zdecydujemy, warto zadbać o to, by nasze ogłoszenie wyróżniało się na tle innych: mieszkanie należy dobrze wypromować między innymi poprzez zamieszczenie oferty na portalach turystycznych i stronach internetowych. Warto postarać się o zachęcający opis i profesjonalnie wykonane zdjęcia.
Perspektywa na przyszłość?
Obecnie dostępne statystyki oraz przewidywania analityków rynku dowodzą, że inwestowanie w apartamenty przeznaczone pod najem wakacyjny jest jedną z najbardziej dochodowych form
lokowania kapitału. Jest to rozwiązanie nie tylko niezagrożone utratą zainwestowanej gotówki, ale i przyszłościowe, gdyż nic nie wskazuje na to, by turyści mieli przestać cenić prywatność i bezpieczeństwo, jakie niesie za sobą własny apartament. Warto jednak pamiętać, że czas prosperity na rynku nieruchomości nieuchronnie pociąga za sobą wzrost rynkowej konkurencji. Nie można więc spocząć na laurach i należy dbać zarówno o wysoki standard zarówno wykończenia apartamentu, jak i naszych usług jako właścicieli lub zarządców.