Czym kierować się przy wyborze różnego typu opakowań?
Przed wiekami kupcy pakowali wysyłane na eksport towary w ogromne skrzynie drewniane, metalowe kufry, a także skórzane sakwy. Dzisiaj opakowania produkuje się już ze znacznie lżejszych, a zarazem zwykle bardzo trwałych materiałów tekturowych. Dzięki temu możemy wysyłać przesyłki pocztowe i kurierskie w krótkim czasie, a co najważniejsze, bez większych obaw o bezpieczeństwo zapakowanego towaru.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze opakowania do przesyłki?
Zanim będziemy mogli dokonać wysyłki produktu do jego odbiorcy, będziemy musieli najpierw wybrać odpowiednią paczkę. Producenci opakowań jednoznacznie podkreślają, iż najważniejszym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę jest rozmiar oraz kształt zawartości przesyłki. Bardzo ciężko będzie bowiem odpowiednio zabezpieczyć paczkę, jeżeli opakowanie posiada znacznie większe gabaryty aniżeli towar. Następnie warto zastanowić się również nad tym, czy przesyłka nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia. Taka sytuacja ma miejsce zwłaszcza wtedy, gdy zamierzamy przesłać kruche i cenne przedmioty, wykonane między innymi ze szkła.
Wysokiej jakości opakowanie jest poza tym w dużym stopniu odporne na wszelkie niekorzystne czynniki zewnętrze. Powinno ono zatem zabezpieczać przed wilgocią, zimnem czy też wpływem promieniowania słonecznego. Aby podwyższyć parametry samej tekstury, producent opakowań dołącza do niej zazwyczaj dodatkową warstwę folii. Finalnie przesyłkę należy jeszcze okleić za pomocą solidnej taśmy. Niezwykle istotna jest również liczba warstw opakowania. Solidne kartony przeznaczone do przesyłek pocztowych posiadają najczęściej aż pięć wytrzymałych warstw.
Jeśli zdecydujemy się na zakup bezpośrednio u renomowanego producenta opakowań, będziemy wówczas mogli liczyć na to, że zaopatrzymy się w produkt wielokrotnego użytku. Dzięki temu nie tylko oszczędzimy własne pieniądze, lecz ponadto przyczynimy się do ochrony środowiska naturalnego. Warto mieć na uwadze ponadto fakt, iż kartonowe opakowania bardzo łatwo poddają się procesowi recyklingu.
Papierowe opakowania na prezenty
W przypadku chęci zakupu papierowego opakowania na prezenty, należy zwrócić uwagę w pierwszej kolejności na jego wygląd estetyczny. Producent opakowań chętnie doradzi nam zapewne, jaki wzór okaże się odpowiedni dla określonego rodzaju podarunku. Dokonując wyboru warto ponadto wziąć pod uwagę upodobania samego obdarowywanego.
Nie znaczy to jednak absolutnie, że wybierając opakowania prezentowe nie musimy kierować się ich wytrzymałością. Nie ma przecież nic gorszego, aniżeli podarty papier chwilę przed wręczeniem prezentu w ręce bliskiej nam osoby. Takie ryzyko występuje w głównej mierze w sytuacji, jeżeli opakowanie jest zbyt małe w stosunku do rozmiarów i kształtu samego prezentu.
A może warto wybrać coś alternatywnego?
Do pakowania nie musimy bynajmniej wybierać wyłącznie tworzyw papierowych. Warto postawić również na coś oryginalnego, chociażby na klasyczne opakowania drewniane czy też wykonane ze szkła. Dzięki temu nie tylko zyskamy wyjątkowe walory pod kątem estetycznym, lecz także postawimy na rozwiązanie bardzo przyjazne ekosystemowi naturalnemu.
Ostatecznie istnieje również możliwość postawienia na opakowania wykonane na bazie tworzyw sztucznych. W tym przypadku możemy być pewni ponadprzeciętnej trwałości i elastyczności, a w wielu przypadkach unikalnego designu. Niestety jednak materiał plastikowy to spore obciążenie dla środowiska, dlatego warto takiego wyboru dokonywać jedynie sporadycznie. Podobnie ma się sprawa pod kątem jednorazowych tworzyw foliowych, niemniej jednak producenci opakowań ze względu na rozporządzenia unijne powoli odchodzą od ich wytwarzania na masową skalę.
Na zakończenie:
Doboru opakowania powinieneś zatem dokonać biorąc pod uwagę kryteria przedstawione w powyższym artykule. Jeżeli masz jednak jakieś poważne wątpliwości pod tym względem, wtedy producent opakowań na pewno udzieli Ci cennych wskazówek. Pamiętaj przy tym w głównej mierze o tym, aby stawiać na wysoką wytrzymałość, estetyczny wygląd, a także przyjazność opakowania dla ekologii.
Inspiracja do artykułu pochodzi z firmy Elanopack, która jako producent opakowań działa na rynku od 1991 r.