Co nam przyniósł program „Mamy kota na punkcie mleka” w tym roku?
Dobiegł końca pierwszy rok kampanii promocyjno-edukacyjnej „Mamy kota na punkcie mleka”, której celem jest poszerzenie wiedzy na temat wartości odżywczych mleka i produktów mlecznych w diecie dzieci oraz nauka zasad prawidłowego odżywiania. Kampania jest skierowana do dzieci i ich rodziców.
Jak wiemy, zbilansowana dieta to podstawa prawidłowego odżywiania. Bywa jednak, że zapominamy, jak ważne, zwłaszcza w młodym wieku, jest spożywanie mleka i jego przetworów. Cała gama dostępnych na rynku jogurtów, kefirów czy serków zachęca nas do tego, byśmy karmili nasze pociechy zdrowo. Czemu to takie ważne? Otóż mleko i jego przetwory zawierają wapń – podstawowy budulec kości i zębów, który w okresie wzrostu jest nieodzownym składnikiem do prawidłowego rozwoju kośćca. Wapń bierze także udział w krzepnięciu krwi, ma wypływ na prawidłowe funkcjonowanie nerwów i mięśni. Co ciekawe, zwiększa też wydzielanie enzymu, który odpowiada za spalanie tłuszczu, ma więc wpływ na przemianę materii.
Oczywiście mówiąc o dobroczynnym składzie mleka trzeba koniecznie wspomnieć o białku, podstawowym budulcu ludzkiego organizmu. Białko to składnik mięśni, gruczołów, skóry, włosów, paznokci czy narządów wewnętrznych. Jak widać, powinno być w diecie młodego człowieka, by ten rozwijał się prawidłowo.
Nie ma drugiego takiego napoju, który w naturalny sposób dostarcza do naszego organizmu tyle dobroczynnych składników. Jeśli więc rodzice będą mieli tę świadomość i będą podawali swoim maluchom mleko i jego przetwory, dzieci uznają to za naturalne. W późniejszym wieku same będą sięgały po te produkty. A wiadomo, że rodzicom najbardziej zależy na zdrowiu swoich pociech. Wpływajmy na to od początku.
Potem może być za późno i w związku z powyższym podczas konferencji zamykającej pierwszy rok kampanii dr n. med. Irena Białokoz-Kalinowska podkreślała znaczenie mleka w diecie dzieci i młodzieży.
Natomiast organizatorzy, Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka podsumowali osiągnięcia prowadzonych działań podczas tego roku kampanii.
W trakcie tego roku do szkół, które przystąpiły do programu, trafiły materiały edukacyjne, cieszące się ogromnym zainteresowaniem, nie tylko wśród dzieci, dzięki nim miały szansę sprawdzić swoją wiedzę o mleku i produktach mlecznych. A jak wiemy! Najlepiej przyswajamy wiedzę podawaną w ciekawej formie.
Kolejną formą przekazania informacji były przedstawienia teatralne, w które bardzo chętnie zaangażowały się dzieci, odpowiadając na pytania. W ramach projektu zostało zorganizowanych 20 spotkań.
Przekaz edukacyjny kampanii jest wspierany przez ekspertów m.in. dietetyka, lekarza pediatry, alergologa w celu przekazywania wiarygodnych informacji na temat mleka i produktów mleczarskich.
Konferencja zamykająca pierwszy rok kampanii odbyła się 12 grudnia 2016 roku i została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” realizowany jest przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka, sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.