Filozofia gadżetów reklamowych
Są dobrym sposobem na „zaprzyjaźnienie się” z klientem, mogą być wyrazem uznania, podziękowania za dany etap współpracy, korzystania z określonej oferty. Świetnie nadają się zarówno dla klientów krótkoterminowych, jak i tych, którzy chcą pozostać z nami przez dłuższy czas. O czym mowa? Oczywiście o gadżetach reklamowych. Obecnie rynek dysponuje wieloma naprawdę ciekawymi produktami, które z pewnością ucieszą każdego. Jak rozsądnie i użytecznie korzystać z tych upominków?
Jeśli masz taką możliwość – dowiedz się od swojego klienta jak największej ilości szczegółów na jego temat – i nie chodzi tu wcale o poznawanie danych osobowych, czy innych poufnych informacji, jak numer PIN do konta bankowego. Mówi się „poznaj swojego klienta”. Dowiedz się, jakie ma zainteresowania, co go wprawia w dobry nastrój, a czego nie cierpi; gdzie pracuje, czy ma żonę, dzieci, czy w niedalekiej przyszłości planuje założyć rodzinę itp. Czemu to wszystko służy? Może się wydawać, że to zbiór zupełnie nieistotnych informacji, ale tak jest tylko pozornie. Dla wytrawnego marketingowca to całkiem konkretne narzędzia pracy, dzięki którym może swojemu klientowi zaproponować najlepsze rozwiązania. Co to wszystko ma wspólnego z gadżetami? To właśnie dzięki nim możemy pozyskać naszego klienta. Warto więc na wszelki wypadek wiedzieć, czy dana osoba lubi kolor czerwony czy niebieski i jaki sposób spędzania wolnego czasu preferuje. Przy dłuższej współpracy pozwala to na wręczenie mu takich przedmiotów, z których najbardziej będzie się cieszył.
Zadbaj o rodzinę i zainteresowania
Jeśli przykładowo nasz klient ma dzieci, świetnym pomysłem będzie sprezentowanie przy następnym spotkaniu kilku długopisów, zestawu kredek czy kompletu do geometrii dla ucznia. To fantastyczny sposób na ocieplenie relacji między firmą, a jej klientem, pokazanie, że jest on dla Ciebie kimś ważnym i wartościowym.
Zainteresowania klienta również mogą być pomocne w budowaniu indywidualnego sposobu obsługiwania go. Jeśli wiemy, że jest wielbicielem gier komputerowych lub z pasją korzysta z komputera, podarujmy mu gadżety reklamowe, które trafią w samo sedno jego potrzeb: nową, elegancką podkładkę pod mysz, dobrej jakości słuchawki lub pendrive.
Dbaj o zdrowie i ekologię
Nic tak nie wpływa na poprawę relacji z klientem, jak wyrażenie przekonania, że firma dba o jego zdrowie. Ponieważ jednak czyny mówią więcej niż słowa, zaproponuj elegancki szalik z firmowym logo, ciepłą czapkę lub opaskę na uszy. Takie drobne gesty świadczą jednak o tym, że klient jest osobą ważną. Teraz nieco o ekologii. W modzie są ostatnio gadżety reklamowe, które wykonane są z surowców wtórnych – recykling to zdecydowanie ważna dziedzina, którą również należy uwzględnić przy tworzeniu kampanii PR.
Na koniec dobra rada: Gadżety reklamowe warto wręczać nie tylko przy okazji podpisywania umowy czy jej przedłużania. Świetnie nadają się jako upominki gwiazdkowe czy urodzinowe dla klienta. Mogą stanowić również pewną formę rekompensaty w sytuacji, gdy sprzedany produkt okaże się wadliwy i uwzględniamy jego reklamację. Niech to będzie upominek wręczony w formie przeprosin od firmy. To zawsze łagodzi spór związany z wadliwym działaniem sprzętu.
Artykuł został przygotowany przy pomocy firmy www.reklamowygadzet.pl specjalizującej się w gadżetach i materiałach reklamowych. Zapraszamy do odwiedzenia sklepu internetowego z Gadżetami: www.reklamowygadzet.pl